Help mijn moeder wordt oud!

Help mijn moeder wordt oud! Over de zorg voor en om ouder wordende ouders.

Door Esther Boontje, Ine van Emmerik en Erna Oosterveen

2010. [Uitgever invoeren] ISBN

€ 12,95

Wat doe je als je ziet dat je ouders aan het verslonzen zijn?  Als je vader steeds vaker brokken maakt met z’n auto… Als je moeder niet meer met het gasstel overweg kan? Grijp je in? En wanneer dan? Vroeg of laat krijgt bijna iedereen er mee te maken; met soms twee, maar meestal één ouder wordende ouder die wel wat extra zorg en aandacht kan gebruiken. Over alles wat daar bij kan komen kijken gaat het boekje ‘Help, m’n moeder wordt oud’. Je leest over communicatie met de zorgverleners, het huis opruimen en afscheid nemen. Over dankbare ouders en veeleisende ouders. Over liefde, plicht, schuldgevoel…

Het boek ‘Help, m’n moeder wordt oud’ is bedoeld voor de groeiende groep kinderen (vaak zelf ook al niet meer de jongsten) die zich op wat voor manier dan ook bekommert om haar ouder wordende ouders.

Om de zorg in ons land betaalbaar te houden wordt er een steeds groter beroep op deze kinderen gedaan. Zowel in praktisch als in emotioneel opzicht komt er soms veel op hen af. Met dit boek willen we iedereen die zijn of haar ouder wordende ouder wil begeleiden/ondersteunen een hart onder de riem steken.

‘Help, m’n moeder wordt oud’ kan ook inzichten bieden aan anderen die vanuit hun werk te maken krijgen met ‘de kinderen van’, bijvoorbeeld professionals en vrijwilligers in de zorg, notarissen en (personeels)managers.

Het boek telt 117 pagina’s en is uitgegeven door Stichting Zorgcentra Zuidwest- Drenthe. Meer informatie klik hier en bestelformulier