kampvuurtjes

Er werd begonnen met aanmaakhoutjes te verzamelen: op een muurkrant werden door de deelnemers met volle overgave prangende kwesties, frustraties, zorgelijke en passievolle thema’s neergeschreven. Met stickers werd door iedere deelnemer aangegeven welke kwestie het meest belangrijk was. De meest bestickerde thema’s werden gekozen als aanmaakhoutjes om de kampvuren aan te steken. Hieronder vindt u een letterlijke weergave van alle aantekeningen die gemaakt werden op de flap-overs bij deze kampvuren.

kampvuur 1: Waarom wordt er altijd bezuinigd op de werkvloer en niet bij de directie? en De interesse van bovenaf voor de mensen op de werkvloer.
kampvuur 2: Hoe houden we de zorg financierbaar
kampvuur 3: De lach weer terug in de zorg
kampvuur 4: Hoe krijg je leiding en personeel weer passievol?
kampvuur 5: Betrek de familieleden actief bij was de ouderen willen doen. Wat kinderen willen is niet altijd wat ouderen willen.
kampvuur 6: Zorgverlenen vanuit ZZP’s: in uren gedacht in plaats van vanuit wat nodig is!
kampvuur 7: Ouderen willen zorg en aandacht, geen leefplan.
kampvuur 8: Eenzaamheid. Zingeving en ouder worden.
kampvuur 9: Leren van elkaar, openstaan voor ervaringen (positief én negatief) van anderen. Anderen zijn collega’s, vrijwilligers, mantelzorgers, cliënt, enz.