‘U zit hier mooi’ en ander Zorgcursiefjes

door: Lineke Verkooijen en Bas van der Sijde

Verkooijen&Beima, Jutrijp, 2008
2e druk: 2010
ISBN:978-90-811565-2-3

In 2008 verscheen het boekje ‘U zit hier mooi’ en ander Zorgcursiefjes van Lineke Verkooijen en Bas van der Sijde. De korte verhaaltjes laten iets zien van de alledaagse werkelijkheid van mensen die structureel afhankelijk zijn van zorg. De ervaringsverhalen, in de stijl van Simon Carmiggelt’s kronkels, geven op een heldere wijze ervaringen van mensen in de thuiszorg en in de verpleeg- en verzorgingshuizen weer.

Van dit boek verscheen een tweede druk. Het kost €12,50. De opbrengst gaat naar de Stichting Passie voor Zorg.

‘De cursiefjes geven een even mooi als divers beeld van de alledaagse werkelijkheid in de langdurige zorg. Uit die verhaaltjes blijkt hoe mensen die structureel afhankelijk zijn van zorg, hun dagelijkse leven en de zorg die ze krijgen ervaren. Zowel de positieve als de minder positieve zaken komen aan bod. De cursiefjes vormen daarmee een mooie spiegel van de werkelijkheid. Ik complimenteer de samenstellers Lineke Verkooijen en Bas van der Sijde dan ook graag met deze bundel. Ik kan ‘m iedereen die in de zorg werkt van harte aanbevelen. En ik denk ook dat de inhoud van de bundel goed past bij waar het vandaag tijdens dit congres over gaat: humane zorg. Oftewel: zorg waarin de menselijke maat voorop staat. Zowel voor degenen die de zorg ontvangen als voor degenen die de zorg leveren.’

Staatssecretaris VWS Jet Bussemaker tijdens het congres op 29-05-2008

Wilt u het boekje bestellen: stuur een mail naar info@stichtingpassievoorzorg.nl