workshops‎ > ‎

workshop 1



Bent u tevreden?!

Trefwoorden: Klanttevredenheid, tevredenheid van medewerkers en organisatie, visie en beleid, kwaliteit van zorg, gelukbevorderende ouderenzorg, zorg met passie.

Gerard Schoep (directeur ZZWD) & Gorrit Smit (NU’91), Harry Kunneman (Universiteit voor Humanistiek), Trees Flapper (Partour)



BENT U TEVREDEN

1. Aangeleerd gedrag--

 voorbeeld --

afleren


2. Creativiteit naar boven halen in medewerkers
          Door actief luisteren, openheid, respect,

          Door te geven krijg je terug, vertrouwen winnen

3. Zelf weer nadenken over plannen en uitvoeren van het werk.

          Eigen professie + organisatie van de zorg


4. Willen stimuleren door een PGO medewerker

            Wordt zelf verantwoordelijk voor eigen opleiding; werkgever faciliteert


5. Ongelijkheid – macht – positie ‘bewoner/burger’


6. Waar zit de passie? Zorg vs administratie (manier waarop)


7. Wie faciliteert wie? Medewerker vs leidinggevende


8. Wat heb je nodig vanuit de organisatie en je eigen hulpbronnen?


9. Normdiscussie à wat heeft die ander nodig?


10. Tevredenheid is heel persoonlijk.
Comments